Saya takut dan saya bimbang - akan dosa yang belum terhukum dan belum bertaubat

بسم الله والسلام على رسول الله

This is my view regarding: The Bukit Antarabangsa Tragedy

Masya Allah, seram pulak aku bila memikirkan tragedi tanah runtuh baru-baru ni. Aku terkejut dan sedih, serta dapat membayangkan bagaimana sedihnya mereka yang kehilangan tempat tinggal, macam mana mereka nak sambut Aidil Adha Isnin ni...

Macamana perasaan mereka yang kehilangan orang tersayang...

Macamana kalutnya di hening pagi subuh tu...

Pagi subuh...

Kejadian kat bukit Antarabangsa tu berlaku pada jam 4 pagi, sewaktu penghuni sedang nyenyak tidur.

Kejadian kat Hulu Yam Perdana tu berlaku pada 5.30 pagi, sewaktu penghuninya sedang nyenyak tidur.

Dan firman Allah ini terngiang-ngiang di minda aku...(bukan teks Al-Quran, tapi mahfumnya sahaja yang aku ingat. Aku tak masyi).

Maka apakah penduduk negeri-negeri itu merasa aman dari datangnya siksaan Kami pada mereka di malam hari saat mereka tidur? (Al-A'raaf : 97)

Allahumma! Ampunkanlah dosa kami Ya Allah! Kami berlindung dari azabMu yang datang secara tiba-tiba pada saat kami tidur... Allahumma! Berilah kekuatan pada mereka yang sedang menerima ujianMu... Fi ayyi makaan, wafi ayyi zamaan...

1 komen:

fiqhullughah said...

salam ukhwah,kita tidak pernah menyangka sesuatu kerana itu dlm genggamanNya..Yang hanya kita mampu,bersiap sedia menempuh hari kematian..

FIKIRLAH APA AKHIRNYA, SEBELUM ENGKAU MEMULAINYA...