life's like this...

بسم الله والسلام على رسول الله

Dalam pukul 3 petang tadi, member aku dari New Zealand bagitahu yang Dr Mahathir telah resign dari Umno. Jadi tadi, aku pun dudukla kat depan tv, dan memang betul jangkaan aku, berita ni jadi berita utama.

Banyak gak yang Dr Mahathir cakap tadi, tapi ada satu ungkapan yang menarik perhatian aku. Tapi dah diolah semula oleh aku la. Bukan exact macam ni.

"Dulu masa saya jadi ketua negara, apa saya buat untuk negara dan semua orang puji saya, melangit pulak tu. Tapi bila saya dah letak jawatan, saya kritik sikit je pasal jambatan bengkok tu, semua orang maki saya."

Betul jugak kata Dr Mahathir tu. Dunia biasa la, suka mengampu. Bila kita di atas, semua orang suka kat kita, tapi bila dah kat bawah, huhu...baru la kita rasa...

-Sigh-...politik...

Wallahua'lam.

0 komen:

FIKIRLAH APA AKHIRNYA, SEBELUM ENGKAU MEMULAINYA...