Lagu...ada makna tu...

بسم الله والسلام على رسول الله

Aku dah lama cari lagu ni, tapi sampai sekarang tak dapat lagi. Dulu2 masa SPM, aku tulis lagu ni pastu letak bawah alas meja. Bila ngantuk je, aku baca. Naik la jugak sikit2 semangat aku...huhu. Lagunya aku dah ubah dari yang asal, aku tak ingat sangat lirik asal dia.

Jangan kau gentar pada bayang2 sendiri
Disebalik pahit getir kemenangan menanti
Bagaikan burung phoenix bangkit dari abu
Bangkit membina satu keindahan baru
Phoenix bangkit...

Bina jambatan menuju ke seberang
Dengan darah, keringat dan air mata
Melangkah ke seberang ke tanah yang dijanjikan, dirindukan
Demi Tuhan tiada lain, demi Tuhan...

Aku sedar perjuangan menuntut ilmu memerlukan pengorbanan, dengan darah, keringat dan air mata...tetapi setelah kita berjaya menyeberang dari kejahilan kepada pengetahuan, masa tu segala pengorbanan akan menjadi kenangan terindah...lebih2 lagi bila perjuangan kita lillahi ta'ala...alangkah manisnya...

0 komen:

FIKIRLAH APA AKHIRNYA, SEBELUM ENGKAU MEMULAINYA...