Balik aku kata! BALIK!!

بسم الله والسلام على رسول الله

This is my view regarding: Missing People

2 Syawal 1429H.

Aku tengok satu rancangan kat TV3. Sedihnya sorang makcik yang anaknya sehingga kini hilang tak ditemui. (Anak kecil, bukan yang dah gatal lari dari rumah ikut kekasih. Yang itu selayaknya ditempeleng saje.)

Dalam linangan air mata, makcik tadi menceritakan rintihan hatinya sejak kehilangan anaknya. Aku sendiri terkedu dan mata aku ada sikit pedih2...dalam pada itu aku terfikir:

1) Berapa ramai lagi anak2 kecil yang hilang dari ibu bapa mereka, yang hingga kini masih belum ditemui?

2) Bagaimana agaknya perasaan ibu bapa yang kehilangan anak mereka, bila hari hujan, ribut atau petir, alangkah bimbangnya mereka akan keselamatan anaknya?

3) Lebih-lebih lagi pada hari raya, betapa pilunya hati ibu bapa mengenangkan anak mereka yang tiada di sisi? (ini termasuk bagi yang berada di perantauan, sengaja tanak balik kampung atau tidak.)

Ya Allah, kembalikanlah mereka-mereka yang hilang ke pangkuan keluarga masing-masing dengan selamat....

0 komen:

FIKIRLAH APA AKHIRNYA, SEBELUM ENGKAU MEMULAINYA...