About this blog

بسم الله والسلام على رسول الله

-Posting ni dibuat lama selepas posting pertama, tapi saja je letakkan tarikh lebih awal. Huhu. Posting awal tu tak baca pun takpe-

Assalamualaikum ikhwan dan akhawat sekalian. Selamat datang ke blog yang tidak sepertinya ini. Haha. Terima kasihla sebab nak jugak klik blog aku (walau dari mana pun anda sampai).

Aku baru je nak menceburkan diri dalam bidang pem-blog-an ni (orang lain ada blog, aku pun sibuk nak ada blog...ilmu takde...huhu). Memang banyak salah dan silap, terutamanya kekadang tu bila aku ghairah sangat nak kongsi ilmu (atau lebih tepat lagi...nak penuhkan arkib :D ). Kalau anda perasan pun, di awal2 posting blog ni, ntah apa2 yang aku letak. Pasal lagu pun boleh jadi posting...hehe. Kalau anda perasan jugak, hampir setiap hari ada je posting baru (yang kebanyakannya tak berguna).

Well...sebenarnya, aku dalam kebosanan yang tidak terkata.

Aku cuba nak mengisi masa lapang ni dengan menulis blog. Kadang2 terasa jugak ada faedahnya, terutamanya masa aku nak pastikan yang posting aku tu benar2 menepati syara' (tak banyak posting agama pun..huhu) serta mempunyai sumber yang sahih (walaupun the fact is somewhat still not proven right).

Maka menjajaulah aku ke serata laman web untuk mencari maklumat sokongan serta link2 yang boleh mengukuhkan posting aku. Laman web yang sangat jarang malah tak pernah pun aku sampai sebelum ni pun dah aku jejaki. Dalam proses ni jugak, aku dah melawat banyak blog2 yang dibina oleh kawan2 aku yang lain. Kebanyakannya mempunyai pelbagai pengisian yang amat berguna -alhamdulillah-, dan aku berusaha untuk menjadi seperti mereka.

Jadi, kepada anda para pembaca, ambillah masa untuk melayari blog2 yang aku dah letakkan link tu. You'll be amazed, in fact, you'll never believe that -that blogger- is the same person you met everyday. Trust me.

Di samping itu, sebarang teguran amat aku hargai. Kesudian anda menyinggah blog ni pun means world to me. Ada ilmu yang anda dapat di sini, sebarkanlah. Mudah2an pahalanya terus berjalan, walaupun kita telah tiada...

(sekadar teringat ending setiap tazkirah petang dan maghrib sekolah aku..."alhamdulillah kita telah mendengar tazkirah yang bertajuk sekian sekian, semoga ianya memberi manfaat kepada kita semua dan harap anda dapat sampaikan kepada mereka yang tidak dapat bersama kita pada hari ini. Kita tutup majlis ini dengan kaffaratul majlis dan surah al-'asr")


Wallahu a'lam.

0 komen:

FIKIRLAH APA AKHIRNYA, SEBELUM ENGKAU MEMULAINYA...